Landing pages sau paginile de destinație a unei reclame pe internet

Mai nou, foarte multe companii își fac publicitate pe web și nu se opresc doar la a avea o pagină web și atât.

Și de cele mai multe ori se face publicitate la un anume produs, serviciu, promoție, etc. Spre exemplu se promovează un nou produs creditar a unei bănci (și nu toate tipurile de credite), sau un anumit abonament a unei companii de telecomunicații, un anumit model de mașină care este la promoție, etc.

În toate aceste cazuri, sigur că trebuie o abordare aparte, foarte atentă, începând de la realizarea unui banner efectiv, care ar atrage vizitatori pe pagina de destinație și continuând cu realizarea unei pagini de destinație la fel de efectivă.

De ce să reinventăm roata, dacă în străinatate marketingul pentru web are o practică foarte vastă asupra acestui subiect.


Să începem de la scopul existenței acestor pagini. Sunt făcute pentru a convinge un vizitator să cumpere sau să adere la un anumit produs/serviciu.

Pentru a face aceasta, sunt două momente importante care trebuie urmărite și respectate.

 

1. Conținutul paginii de destinație

  • Asigură-te că titlurile au legătură directă cu locul de unde a venit vizitatorul sau cu conținutul bannerului pe care a dat click.
  • Gândește simplu, comunică simplu și evidențiază ce este important.
  • Vorbește despre avantajele pe care le primește consumatorul.
  • Oferă strictul necesar de informație care l-ar face pe vizitator să devină client.
  • Nu plictisi cu prea multe detalii și elimină tot ce este în plus.
  • Îndeamnă clar la o acțiune și dă posibilitatea vizitatorului să faca această acțiune
  • Cele mai importante lucruri comunică-le la începutul paragrafelor. Primul paragraf este bine să fie scurt și anume de 1-2 rânduri.
  • Nu cere de la vizitator date de care nu ai nevoie.

 

2. Designul

  • Aranjează conținutul după paternul de citire în formă de F.
  • Folosește aceeași paletă de culori / identitate vizuală ca în bannerul pe care a dat click vizitatorul ca să ajungă pe pagina de destinație.
  • Nu folosi clipart-uri, ci mai degrabă o singură imagine dominantă care este relevantă.
  • Nu presupune, ci testează.
  • Convinge-te că pagina de destinație se încarcă repede(da, are legătură cu designul - nu decora pagina cu elemente inutile).
  • Respectă principiile de uzabilitate.



Mai jos vezi o structură optimă și elementele unei pagini de destinație.

Studiu de caz

Lăsând teoria la o parte, să vedem un exemplu concret a unei pagini de destinație. Am intrat pe o pagină web populară și am văzut următorul banner:


Tot textul bannerului este următorul (bannerul fiind unul animat, iar poza de mai sus prezentând doar un slide):

1: Cu ocazia zilei de 8 martie
2: doar pentru femei
3: credit Magic 8%
4: fără gaj
5: perioada promotiei 1 martie - 31 martie
6: Mai multe detalii pe www.numedomeniu.md
7: Logo companie

Deci ideia principală a banerului este că femeile, în perioada 1-31 martie pot lua un anume credit la 8% rata dobânzii, fără gaj.

Dând click pe baner, ajungem pe următoarea pagină de destinație(ne-am focusat doar asupra conținutului, lăsând la o parte toate celelalte elemente):



1. Conținutul titlului principal nu are nici o legătură cu promoția menționată în baner. Plus titlul nu este bine evidențiat prin mărimea fontului ci doar îngroșat față de conținutul care urmează după titlu. Titlurile nu sunt concise.

2. Conținutul și consecutivitatea ideilor nu este bine urmărită. Să vedem de ce.

Citesc întâi Credit Magic, apoi AŢI OBOSIT SĂ TOT AŞTEPTAŢI PÂNĂ CÂND VEŢI PUTEA PROCURA BUNUL DORIT?, apoi iarăși Credit Magic, apoi:


- 30 000 lei - pentru salariaţii din cadrul întreprinderilor de stat (bugetarii) şi întreprinderilor mari conform Listei
- 20 000 lei - pentru ceilalţi solicitanţi, totodată creditul obţinut poate fi de maxim 4 salarii lunare de funcţie (tarifare)


Urmează deja condiții, fără ca să mi se fi oferit măcar vre-un avantaj al produsului până la moment. Plus condițiile sunt foarte neclare - "câteva condiţii": Rata anuală  depinde de câteva condiţii: 16%

Și abia acum, găsesc informația legată cu mesajul din bannerul pe care am dat click ca să ajung aici:Doar pentru DOAMNE ŞI DOMNIŞOARE în perioada 1-31 martie 2011 - rata anuală constituie 8%*

Apoi imediat după aceasta iarăși condiționări și restricții (lucru care de obicei ar trebui să vină ca o notă undeva în partea de jos a paginii):

* dobânda promoţională este valabilă pentru primele trei luni de deservire a creditului, după care Banca va modifica unilateral dobânda până la nivelul ratei dobânzii în vigoare, corespunzător produsului, la momentul respectiv.

Sunt arătate abia acum avantajele pe care le-ar avea potențialul client, folosind acest produs.

3. Nu există butoane de îndemn la acțiune.

4. Imaginea dominantă nu este bine folosită.

Iată cum ar arăta pagina de destinație realizată ținând cont de principiile menționate mai sus:

În concluzie, zicem că o pagină de destinație bine relizată înseamnă o rată de conversie mai mare, care înseamnă eficacitate, vânzări și într-un final - profit.

Și - da! Putem realiza pagini de destinație bine gândite și efective pe care le-ai putea utiliza pentru promovarea anumitor produse, servicii, promoții, etc. Așteptăm să ne contactezi.