Ingredientele unui brand

Tot auzim cuvântul brand. Și aceasta se întâmplă din ce în ce mai des.

Cel mai trist este că unde citim despre acest subiect, ni se povestește despre cât de benefic este brandingul, câte avantaje aduce unei companii pe termen mediu, lung și așa mai departe. Însă la concret despre ce înseamnă un brand, găsim mai rar.

Să vedem care sunt câteva din ingredientele unui brand pentru ca mai apoi să definim ce ar însemna un brand.

1. Logo

Un brand puternic trebuie să aibă și un logo ușor de identificat, memorat, citit și care spune ceva despre companie.

 

2. Slogan

Un slogan ușor de memorat care spune ce face compania ta este un ingredient foarte important al brandului, căci clienții pot foarte simplu să îl amintească și să identifice compania ta. De multe ori, în mintea clientului sloganul face o legătură mai strânsă a sloganului cu compania ta, decât a logoului.

 

3. Design

Tot ce ține de design. Fie acesta un flyer, o carte de vizită, o broșură, un buclet sau o pagină web, designul provoacă un sentiment, o emoție pe care clientul o are față de compania ta. Este nevoie de consistență în toate designurile, pentru a câștiga încrederea clientului și pentru a fi ușor de identificat.

 

4. Font

Un ingredient la fel de important, căci cu ajutorul acestuia compania comunică cu audiența sa. Nu în zadar experții în typography sunt foarte preocupați de acest aspect, care pare puțin important la prima vedere, însă poate avea un efect profund asupra percepției clientelei unei companii.

 

5. Conținutul

Tot ce comunică și mai ales modul în care comunică compania cu audiența sa, sigur că este important. Cât de intact ajunge mesajul la client, cât de convingător este și ce impact are asupra acestuia sunt factori decisivi în crearea unui brand.

 

6. Strategie de promovare

Modul în care o companie alege să se promoveze determină modalitatea în care clienții o văd.

 

7. Comunicarea cu clienții

Imaginează-ți că ești... clientul tău și gândește-te ce ți-ar plăcea și ce nu în interacțiunea cu compania ta. Colaborarea dintre un furnizor și un client este pe lângă toate o experiența trăită de ambele părți. Important este ca această experiență să fie una plăcută.

Sigur că sunt încă multe alte ingrediente care ajută la crearea și apoi consolidarea unui brand, însă, hai să vedem ce înseamnă un brand. Aceasta însă după ce vizionezi animația de mai jos.

Un brand este imaginea, părerea și până la urmă sentimentul pe care îl are audiența unei companii despre companie.

Deci brandul este ceea ce simte clientul până la urmă și nu ce zice compania despre ea.