Marketing

Care este impactul culorilor asupra vânzărilor. Ce culori preferă bărbații? Dar femeile?

Duminică, 20 Martie 2011

Iată două materiale vizuale statistice compilate de cei de la KISSmetrics. Primul este despre impactul culorilor asupra vânzărilor. Al doilea arată preferințele bărbaților față de cele a femeilor la capitolul culori.

Pe scurt despre impactul culorilor asupra vânzărilor:

  • În promovarea noilor produse, consumatorii atrag o atenție sporită(93%) asupra aspectului vizual al acestora.
  • 85% din cumpărători indică "culoarea" ca răspuns la intrebarea "de ce cumpără produsul respectiv?".
  • Culoarea crește cu 80% ușurința de a recunoaște un brand.
  • Fiind parte a oricărui design, alegerea culorilor joacă un rol important în comunicarea vizuală efectivă și, într-o măsură, în luarea deciziei de cumpărare din partea consumatorului.

Pe scurt despre diferențele de preferințe a culorilor între bărbați și femei (datele studiului fiind colectate de la 232 persoane din 22 de țări.):

  • Cea mai populară culoare este cea albastră - 57% la bărbați și 35% la femei.
  • Cea mai puțin preferată de bărbați - cafeniul 27% și de femei - portocaliul 33%
  • Culori considerate "ieftine" - portocaliul 26%, urmat de galben 22%
  • Bărbații preferă culorile mai saturate (aprinse, intense, vii), în timp ce femeile preferă culorile mai puțin saturate (pale, mai puțin intense).
  • Bărbații au o toleranță mai mare față de culorice acromatice (alb, negru și tonalități de gri).
  • Femeile preferă culorile deschise în timp ce bărbații pe cele mai întunecate.
  • Femeile sunt mai exacte ca bărbații când numesc o anume culoare.

Citeşte în continuare...

   

Comunicarea in cadrul unei pagini web

Luni, 14 Martie 2011

Când se realizează o pagină web este foarte simplu ca marketerul să fie înghițit de detalii, concentrându-se asupra elementelor de stil și decorațiunilor. S-ar putea să uite că pe acest site lumea va intra într-un final și va citi conținutul și probabil că supraîncărcarea cu elemente grafice vor face navigarea mai complicată în loc să simplifice lucrurile. Deci este important de avut în vedere că utilizatorii nu intră pe pagina web ca să dea nota 10 pentru design, ci pentru a găsi informațiile relevante pentru ei într-un interval cât mai scurt de timp. Deci cum un marketer pune la dispoziție vizitatorilor ceea de ce au nevoie?

Să vedem cum au procedat alții pentru a ajunge la o comunicare efectivă în mediile clasice zeci de ani în șir. Prin mediile de comunicare clasice am în vedere tot ce ține de print - broșurile, afișele, publicitatea trimisă prin poștă, etc. În acest domeniu există o vastă experiență, deci să vedem ce principii putem împrumuta de acolo.

Să începem cu modalitatea în care “lucrează” creierul uman. Acestuia nu-i place nimic mai mult decât consecutivitatea și sensul. Acesta caută întotdeauna când vede ceva nou și acest ceva nou în cazul nostru este pagina web. Dacă creierul nu găsește sensul și ordinea de care are nevoie, în curând pur și simplu va zice “de ajuns!” și utilizatorul va părăsi frustrat pagina web. Deci ... trebuie să fugim de a crea confuzii și mai degrabă mergem pe un design mai simplu însă mai lesne de înțeles, decât să facem vizitatorul să privească îndelungat și nedumerit monitorul și următoarea lui acțiune să fie click pe butonul “Close”.

Este important în schimb să se creeze regularitate (elementele importante formatate deosebit), grupare (elementele din același grup să aparțină sau să se încadreze într-o anumită formă) și să respecte un set de convenții nescrise care sunt respectate de utilizator (de exemplu faptul că logo-ul servește și pe post de buton către pagina principală, sau că link-urile sunt în majoritatea cazurilor de culoare albastră, etc.).

Se ține cont și de modalitatea în care se mișcă ochii – din momentul în care începem a citi, mișcăm ochii de la stânga la dreapta, deci prima privire este inconștient “primită” de catre colțul din stânga sus a paginii web.

A se avea grijă să nu se abuzeze de un set de prea multe culori și stiluri căci asta ar însemna saltul ochilor de la o culoare/stil la alta, refocusare constantă de unde și o frustrare a creierului din cauza lipsei de logică instinctivă, sens sau ordine.

Și, mai important decât acestea toate este ideea că marketerul trebuie să comunice un mesaj, nu să-l decoreze.