Importanţa simplităţii în designul web

Trist este faptul că majoritatea fuge de a fi simplu, de a avea o prezenţă online cât mai simplă şi efectivă. Şi afirmaţia “cît de simplu este...” e privită mai degrabă ca o jignire decât un compliment. Însă lucrurile simple sunt în esenţă geniale şi a ajunge la simplitate este un proces foarte complex.

Dacă vorbim despre importanţa simplităţii in designul web, atunci vei rămâne mirat probabil câte avantaje oferă simplitatea atât vizitatorilor paginilor web, cât şi creatorilor de pagini web.

Toata lumea are de castigat de pe urma simplitatii in designul web. De ce? Mai jos am scris doar cateva din avantaje:

Beneficiile utilizatorului – Paginile web se incarca mai rapid, ceea ce inseamna un interval de asteptare mai mic, de unde si economia timpului utilizatorului. Browserele web parseaza si “deseneaza” mai rapid pagina web, de unde si o rata de raspuns mai rapida a browserului. De obicei paginile simple sunt mai “curate” vizual, de unde vine si usurintade a scana pagina in loc de a o citi, ceea ce iarasi inseamna economia timpului vizitatorului.

Beneficiile in procesul de realizare a paginii web sunt de asemenea destul de importante, paginile web devenind mai usor de creat (la capitolul design), ceea ce inseamna profit mai mare, la fel si mai rapid de actualizat si construit. Utilizeaza mai putin spatiu pe server si daca sunt optimizate, genereaza mai putin trafic ceea ce inseamna o capacitate a serverului de a lucra fara overloaduri pe aceeasi banda cu mai multi vizitatori simultan. Si in cele din urma, paginile sunt mai simplu de facut compatibile cu cat mai multe browsere, de unde si o audienta mai mare.

Beneficiile designerului din simplitatea unei pagini web ar fi (inafara de profit – mai multe pagini web in acelasi interval de timp) si faptul ca poate acorda mai mult timp creativitatii si inovatiei.

Cum sa cream un design simplu? Nu e atat de simplu pe cat suna si pare, caci tocmai aceste layouturi simple necesita abilitati, experienta, creativitate si... curaj, lucrurile incepand sa para din ce in ce mai usoare doar cu timpul si cu experienta.

Intotdeauna cand exista doua solutii la aceeasi problema – se va folosi cea mai simpla solutie – aia e cea mai buna.

Layouturile simple, care sunt eficace(in materie de utilizabilitate) vor fi utile si pentru utilizatorii site-ului. Asa ca nu este nevoie de a alerga dupa a redescoperi designul web si dupa a complica mai mult lucrurile decat ele sunt deja. Un mesaj simplu va fi intotdeauna mai bine inteles decat unul complicat. Cateva instructiuni (pasi) vor informa mult mai bine utilizatorul decat intregi “manuale de utilizare” a site-ului.

Deci in majoritatea cazurilor, urmarirea simplitatii in design economiseste timp si bani si mai gaseste si loc pentru a gandi creativ asupra unor probleme mai de ansamblu a arhitecturii unui site. Si pentru aceste probleme daca se gasesc solutii atunci se va capata cu adevarat avantaje in lupta cu concurenta.

Deci marketerul trebuie sa  fie sigur ca brandul comunica pe web, este interactivtransmite ideile intr-un mod succint si bine formulat fiind “decorat” cu cele mai potrivite culori. A nu se juca cu rabdarea vizitatorului, caci acesta apreciaza faptul cand i se  economiseste timpul.