Marketing

Măsurarea efectivității publicității online

Miercuri, 27 Aprilie 2011

Însă credem că știi deja asta și ești foarte atent când investești în materiale pentru print sau publicitate în orice mediu tradițional - dacă nu vezi un avantaj clar, atunci e puțin probabil pur și simplu să investești în publicitate.

Dar faci același lucru când este vorba despre publicitatea pe Internet? Publicitatea online crește în ritmuri foarte rapide și multe companii au o prezență pe web. Ce trebuie să faci este să urmărești recuperarea investiției din publicitatea pe Internet la fel cum trebuie să o urmărești și în celelalte medii de publicitate. Cele mai multe companii însă nu măsoară și aceasta este o veste rea. Însă vestea bună este că pe Internet este mult, mult mai simplu de măsurat efectivitatea unei campanii de publicitate decât în alte medii.

Citeşte în continuare...

   

Design logo. Sfaturi vitale.

Marţi, 12 Aprilie 2011

Un logo:

- este cheia succesului afacerii tale
- face vânzarea
- este mai important decât ceea ce reprezintă
- descrie afacerea

Un logo are scopul de a identifica!

Citeşte în continuare...

   

Ce am eu, clientul, de câștigat?

Marţi, 05 Aprilie 2011

Macha: A wise man once told me... there's only one rule in this world, a small question that drives all success. The more a man invests in that question, the more powerful that man will become.

Macha: Can you guess what that question is, Mr. Green?

Macha: What's in it for me?

Din filmul “Revolver”, 2005, de Guy Ritchie.

Această întrebare, mai devreme sau mai târziu, apare în mintea fiecăruia dintre noi sub diverse forme - "Care este câștigul meu?" sau "Ce am eu din asta?", etc.

Asemenea întrebări apar și în momentul în care facem o cumpărătură, alegem un produs sau serviciu. Și dacă nu găsim un răspuns convingător, atunci puțin probabil să facem cumpărătura.

Cel mai trist este faptul că în toate materialele lor publicitare majoritatea companiilor... uită de clienți. Da! Așa este! Se vorbește despre cât de puternică este compania sau despre ce valori are aceasta, uitând să menționeze despre ce concret câștigă clientul alegând produsele sau serviciile acesteia.

Citeşte în continuare...

   

Ingredientele unui brand

Miercuri, 30 Martie 2011

Tot auzim cuvântul brand. Și aceasta se întâmplă din ce în ce mai des.

Cel mai trist este că unde citim despre acest subiect, ni se povestește despre cât de benefic este brandingul, câte avantaje aduce unei companii pe termen mediu, lung și așa mai departe. Însă la concret despre ce înseamnă un brand, găsim mai rar.

Citeşte în continuare...

   

Landing pages sau paginile de destinație a unei reclame pe internet

Joi, 24 Martie 2011

Mai nou, foarte multe companii își fac publicitate pe web și nu se opresc doar la a avea o pagină web și atât.

Și de cele mai multe ori se face publicitate la un anume produs, serviciu, promoție, etc. Spre exemplu se promovează un nou produs creditar a unei bănci (și nu toate tipurile de credite), sau un anumit abonament a unei companii de telecomunicații, un anumit model de mașină care este la promoție, etc.

În toate aceste cazuri, sigur că trebuie o abordare aparte, foarte atentă, începând de la realizarea unui banner efectiv, care ar atrage vizitatori pe pagina de destinație și continuând cu realizarea unei pagini de destinație la fel de efectivă.

De ce să reinventăm roata, dacă în străinatate marketingul pentru web are o practică foarte vastă asupra acestui subiect.

Citeşte în continuare...